رياضة 365

مصطفى شوبير يكشف حقيقة تورط ولاده فى وفاة أحمد رفعت

محمد محمود - ابوظبي - خرج مصطفى شوبير حارس مرمي الأهلي عن صمته للدفاع عن والده أحمد شوبير الذي واجه اتهامات كثيرة خلال الساعات القليلة الماضية بشأن تورطه في أزمة الظلم الذي تعرض له الراحل أحمد رفعت لاعب مودرن سبورت.

مصطفى شوبير

وكان أحمـد رفعـت قد وافته المنية صباح أمس السبت، عن عمر يناهز الحادية والثلاثين عامًا، بعد قرابة الـ4 أشهر من توقف.

فقد تعرض اللاعب لتوقف مفاجئ في عضلة القلب أثناء مباراة لفريقه أمام الاتحاد السكندري، في 11 مارس الماضي خلال شهر رمضان، تم نقله على إثرها على الفور إلى المستشفى، وظل تحت الرعاية الطبي.

مصطفى شوبير

رد فعل قوي من مصطفى شوبير علي إتهامات والده

وكتب مصطفى عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي “إنستجرام”: “اتهامات اتهامات وخوض في ذمم بدون علم ولا أي دليل انتو مفرقتوش عن اللي ظلم رفعت في حاجة ودلوقتي بتتهموا ناس ظلم بأذى شخص بدون أي دليل حتى دي عايزينها اهلي وزمالك وتريند أخو اللاعب طلع وقال اسألوا فلان وذکر اسم شخص”.

وأضاف: “وكيله كان قاعد وحصلت مواجهة بينه وبين الشخص إللى تم ذكر اسمه فين بقى اسم أحمد شوبير في جملة مفيده؟ ولا أخو رفعت ولا وكيله ولا المحامي بتاعه قال حاجة أو ذكر اسمه حتى زي ما المفبركين بيكتبوا التريند عمى الناس والاتهامات الباطلة”.

وتابع: “أي حد بيكتب أي حاجة الناس للأسف بتصدقها وخلاص وياريت الناس اللي بتكتب ده درس لينا تبدأ بنفسها الأول ومتظلمش حد تاني باتهامات باطلة بدون أي دليل لأن كده أنت أول واحد متعلمش من اللي حصل وبتعيد الظلم بس بطريقة تانية استقيموا يرحمكم الله”.

واختتم: وسيبكم من التريند كلنا لله راجعون.. أخيرا ربنا يرحمك يا رفعت أكيد أنت في مكان أحسن لا تنسوه من صالح دعائكم”.

أخبار متعلقة :